Alejandro Jodorowsky, Juan Gimenez: Kasta metabaronů

29.02.2016 14:51
Odkladal som to dlho, ale napokon mi nedá... Možno aj preto, že som sa opäť ponoril do sveta púštnej planéty Arrakis – čítam Sesterstvo Duny, čo je jedno z predpokračovaní Duny Franka Herberta.
 
Jodorowsky je bláznivý týpek, ktorý napísal a zrežíroval (pre mnohých kultové) šialenosti ako je napríklad Svätá hora. Pred pár rokmi sa objavil dokumentJodorowsky's Dune, ktorý vo všetkých navodil pocit, že Lynch je úplný debil a Dunu mal sfilmovať určite a jedine bláznivý Mexičan s ruskými koreňmi. Filmové plány nevyšli, a tak sa Jodorowsky vrhol ma komiksy. Legendárne komiksy akoIncal a Kasta metabaronů.
 
Keďže Metabaroni vďaka šikovnej kampani vydavateľstva Crew na mňa skákali z každej strany, objednal som si ich. Veď išlo o projekt inšpirovaný práve nezdarom zfilmovania Duny („Vesmírná sága ve stylu kultovní Duny!“).
 
Metabaroni sú naozaj miestami až príliš podobný Herbertovej Dune. Až to hraničí s vykrádaním (planéta so surovinou, ktorá zmení vesmír, skúška schopností mladého chlapca, diabolské jeptišky...). Ale inak sú poradne slabí. Idú úplne opačným smerom ako Duna (či akýkoľvek poriadny príbeh). Skratkovito zobrazujú niekoľko generácii rodu Metabarónov, zobrazujú súboje, intrigy, sex a zase súboje, ale pritom ani jeden hrdina vám neprirastie k srdcu. Len bábky, ktoré si odkrútia svoj osud a umierajú.
 
Totálnej absencii psychológie postáv nepomáha ani (miestami síce megalomanská a osviežujúco morbídna) kresba, lebo postavy občas ledva spoznávate. V detailoch vlastne ide niekedy o úplne iné tváre ako vo zvyšku okien. A nie vždy ste si istý, či pozeráte na muža alebo ženu (Gimenezovi kreslenie vlasov skrátka nejde).
 
Metabaroni sú vyše päťsto stránkový epos, ale ani na malý moment som sa do neho nedokázal vžiť. Z edície Mistrovská díla evropského komiksu mám doma ešte skvelú Věčnú válku, o to väčšie bolo moje terajšie sklamanie.
 
Hodnotenie: 50%
 
Kasta metabaronů
Scenár: Alejandro Jodorowsky
Kresba: Juan Gimenez
Vydavateľstvo: Crew
Rok vydania: 2014

Diskusná téma: Alejandro Jodorowsky, Juan Gimenez: Kasta metabaronů

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok