Michael Connelly: Rozsudok ulice

25.08.2011 20:25

Kedysi mi niekto požičal knihu od Connellyho a bolo to celkom dobré čítanie. Z nejakého dôvodu som však ten príbeh o drsnom detektívovi nedočítal. Pri ďalšej príležitosti som nezaváhal a pustil sa do Rozsudku ulice.

Že ide o román zo súdnej siene a že detektív Harry Bosch je tu len vedľajšou postavou, som zistil, až keď som začal čítať. Nevadí, veď právnik Mickey Haller už má za sebou tiež niekoľko bestselerov.

Majiteľ filmového štúdia je obvinený z vraždy. Haller po protidrogovom liečení zdedí jeho prípad a je pripravený sa vrátiť vo veľkom štýle.

Príbeh je rozprávaný v prvej osobe a číta sa príjemne. Pozadie okolo drogovej závislosti občas vyvolá pocit drámy. Inak však ide o rutinný súdny proces, pri ktorom mi trochu chýbalo viac osobného zainteresovania hlavného hrdinu. Napokon síce atmosféra zhustne, ale väčšina stránok pôsobí len ako ďalší prípad z nejakého seriálu zo súdnej siene.

Občas zamrzí aj fakt, že Connelly sem-tam plytvá slovami. Napríklad obhajca jednému svojmu klientovi vyrozpráva, ako ho vyseká z problémov a potom presne to isté sledujeme v priamom prenose, keď už spomenuté kroky realizuje...

Rozsudok je pohodové oddychové čítanie, ktoré nenudí, ale nemá veľa ani naozaj dramatických momentov. Pre skalných fanúšikov súdnych procesov to možno bude niečo viac, pre mňa len dobre odvedené remeslo bez nejakej extra originality.

60%

Diskusná téma: Michael Connelly: Rozsudok ulice

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok