Michael Crichton: Dravec a obeť

29.07.2011 12:20


Čo môže byť lepšie letné čítanie ak nie bestseler od Michaela Crichtona, tvorcu Jurského Parku a Kmeňa Andromeda?

Dravec a obeť je písaný v prvej osobe a okamžite vás dostane autorovou úprimnosťou... inak to neviem nazvať. Hlavný hrdina má totiž viac práce doma s deťmi ako s riešením nejakej zápletky. Crichton však skvelo pracuje s jazykom a čítanie je zábavné.

Postupne zistíte, že pôjde o klasické hranie sa na boha. Manželka hlavnej postavy pracuje na výskume inteligentného roja, a okolo ich rodiny sa začínajú diať zvláštne veci. Je len otázkou času, kedy hlavu rodiny (ako odborníka na programovanie) do celej situácie zatiahnu.

Príbeh odsýpa, spoznáme výskumné stredisko, vyprofilujú sa jednotlivé postavy, už len ostáva, aby sa výtvor vzbúril svojmu stvoriteľovi.

Príjemné oddychové čítanie sa mení na hŕbu klišé a nefungujúcej a nelogickej akcie. Finále je tak prvoplánovo filmové, že som mal problémy to dočítať. Počiatočný originálny prístup k téme sa zosypal ako domček z karát.

Dravca a obeť som si vybral, pretože som ešte nečítal nič od Crichotna (Jurský park sa mi po pár stranách zdal príliš totožný s filmom, aby ho malo význam dočítať). Presvedčil som sa, že je to zručný spisovateľ, ale tento román mi nevysvetlil, prečo tento autor patrí do top 4 (King, Clancy, Grisham, Crichton).

Oddychovka, ktorá pobaví a neublíži. Škoda.

50%
 

Diskusná téma: Michael Crichton: Dravec a obeť

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok