01.01.2010 20:49

Vyštudoval som lesníctvo, pracujem v oblasti ochrany prírody. Písať som začal s nástupom na vysokú školu. Písal som hlavne hororové poviedky, respektíve som sa ich pokúšal písať, ale takmer nikto ma v mojom snažení nepodporil (prvá súťaž, do ktorej som sa zapojil, vďakabohu nikdy nezverejnila výsledky ani už viac nebola vyhlásená). Tak som sa radšej vrhol na kritizovanie... Moje prvé recenzie uverejnili na serveri hlbokyhrob.sk, ktorý potom na dosť dlhú dobu zanikol... Pár recenzií som napísal aj pre jediný slovenský filmový mesačník Blokbaster, ktorý však zo dňa na deň zmizol zo scény...

 

Keďže recenzie sú skvelá vec pre „vypísanie sa“, vrátil som sa aj k SF poviedkam, ktoré som posielal na workshopový server Fiction Stories (samozrejme zanikol). Aj vďaka nemu sa mi po asi piatich rokoch snaženia podarilo získať tretie miesto v Cene Fantázie (ďalší ročník už prebiehal so sloganom „súťaž neexistujúceho časopisu“...). Po nejakej dobe som opäť napísal zopár kratších vecí s hororovou tematikou, ako napríklad toto divné curriculum. Mám však strach, že keď to dám niekomu prečítať... veď asi už tušíte, čo by sa mohlo stať...

 

Nájdete ma aj na ČSFD, LegiiSardene či Fandome...

Kontakt: martineq(zavinac)centrum.sk


Literárne súťaže:
O nejlepší fantasy - Rytíř fantasy - titul Sir
Cena Fantázie – 3. miesto
Poviedka Istroconu - fnále
Čestné uznanie Akademie SFFH
Čestné uznanie Literárny Zvolen

Filmové festivaly:
Účasť v medzinárodnej porote festivalu horského filmu a dobrodružstva Hory a mesto.
Člen festivalového výboru medzinárodného festivalu o životnom prostredí Envirofilm.
Spoluorganizátor súťaže amatérskeho filmu a fotografie Monte Vízia.

Obľúbené filmy:

Ľadová búrka (1997)
Sin City (2005)
Blade Runner (1992)
Ale aj: Equilibrium (2002), Chrysalis (2007), Cypher (2002)

Obľúbené knihy:

1984 (George Orwell)
R.U.R (Karel Čapek)
Kto chytá v žite (J. D. Salinger)
Ale aj: Tma (Ondřej Neff), Muž na úteku (Stephen King), Mechanický pomaranč (Anthony Burgess)

Obľúbené poviedky:

Stroj na vytrhávanie vnútorností (Charles Bukowski)
Minority Report (Philip K. Dick)
Bratislavkij Blues (Śtefan Huslica)
Ale aj: Čerpadlo č. 6 (Paolo Bacigalupi), Mamut farby malinového lekváru (Zuska Minichová), Šelma na smetisku (Tomáš Knapko)