H. P. Lovecraft: Prichádza z temnôt

15.08.2013 21:48

Ďalší rest. Lovecraftovský štýl som doteraz poznal len vďaka dielam, ktoré z tohto autora čerpali (Odbila 13. hodina od Dušana Fabiana).

Priam až gotické horory nezvyknem odporúčať ako letné čítanie. Keď som Prichádza z temnôt začal čítať mimo dovolenky, nudil som sa a mal som chuť preskakovať strany. Až keď som mal kopu času a pokoj, dokázal som zvládnuť autorov retro štýl.

V knihe sú štyri dlhšie poviedky a zaujímavý medailón autora.

Celá knižka je zaťažená dobou vzniku textov. Všetko je síce temné, ale aj rozvláčne. Dialógy sú málokde, všetko je akoby len prerozprávane rozprávačom (aj vedľajšie línie a príbehy vypovedané inými postavami iným postavám). Delenie na odseky je dosť nedbanlivé, rovnako ako používanie jednoduchých viet.

Taký Bram Stoker (Draculov hosť a iné príbehy) ma bavil značne viac. Jeho diela vznikali okolo roku 1900 niesli viac drsnosti i hravosti.

Lovecraft napísal tajuplné historky, ktoré síce rozprúdia fantáziu, ale nevyvolajú strach či emóciu. Občas sa objaví zaujímavý dobrodružný nádych, ale ten je následne v silnom rozpore so „statickým“ spôsobom písania autora.

Možno práve to, že Lovecraft sa akoby snažil dať svojim dielam hĺbku, je Prichádza z temnôt občas únavné čítanie. Samotné nápady sú jednoznačne zaujímavé – samotná vesmírna hrôza je skvelým prepojením sci-fi a hororu, ale celkovo beriem knihu len ako zaujímavosť na doplnenie prehľadu.

50%

Diskusná téma: H. P. Lovecraft: Prichádza z temnôt

Dátum: 31.07.2016

Vložil: Marian

Titulok: ??

Napisat o Lovecraftovom diele, ze nevyvolava strach ci emociu, chce podla mna bud poriadnu davku arogancie alebo absolutnu neznalost jeho diela. K "retro stylu" ci "rozvlacnosti" sa vyjadrovat radsej nebudem. Skuste radsej citat cervenu kniznicu, to Vam pravdepodobne bude sediet viac.

Pridať nový príspevok