Jeffery Deaver: Kamenná opica

23.08.2012 19:07

Ďalší autor série detektívnych trilerov, ďalší svojskí vyšetrovatelia. S Deaverom som sa zatiaľ stretol len vďaka spackanému filmu Zberateľ kostí. Pevne som veril, že jeho romány sú aspoň trochu poctivejšie.

A bol som dosť prekvapený, keď som zistil koľko prvoplánových vecí je priamo v jeho písaní. Policajtku, bývalú modelku skrátka nemohol hrať nikto iný ako Angelina Jolie. Kamenná opica je však dobrý román.

Ochrnutý Rhem a krásna Sachsová sú zaujímavá dvojica a ich vzájomná spolupráca je uveriteľne vykreslená aj prostredníctvom určitého napätia, ktoré medzi nimi je. Autor románu sa však sústredí predovšetkým na prípad a vykreslenie čínskeho sveta, keďže ten je neoddeliteľnou súčasťou vyšetrovania. Okrem problematiky prisťahovalectva sa dozvieme niečo aj o histórii Číny.

Pátranie po vrahovi s menom Duch, je úderne oživované pôsobivými akčnými scénami. Najviac ma však prekvapila práca s postavami. Deaver dokázal na malom priestore neuveriteľne dobre zvládnuť vedľajšie postavy a čitateľ tak ostáva napätý, dostavia sa aj nejaké tie emócie.

Priznám sa, že mám trochu averziu voči detektívnym sériám, lebo čitateľ po nejakej dobe už ani nedokáže jednotlivé knihy od seba odlíšiť. Kamenná opica je však natoľko zaujímavá, že určite nezapadne medzi ostatnými Deaverovými príbehmi.

PS: občas príbehu škodí doslovný preklad, napríklad keď policajná zásahovka behá po uliciach s guľometmi...

80%

Diskusná téma: Jeffery Deaver: Kamenná opica

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok