Jeph Loeb, Tim Sale: Dlouhý Halloween

01.04.2010 22:01

 

Napriek tomu, že Batman bol hlavne vďaka nadmernému nadšeniu režiséra Joela Schumachera dlhšiu dobu mimo hru, posledné dve filmové adaptácie Christophera Nolana ho dostali späť na výslnie. Keďže sa vrátil vo výsostne temnej podobe, siahol som po pár komiksoch, ktoré ťažia práve z nejdenoznačnosti ušatého hrdinu.

 

Najprv som prečítal legendami opradený Návrat Temného rytiera, kde ma trochu zaskočila až príliš realistická kresba ako aj zložitý (ale veľmi dobre prepracovaný) príbeh. A potom sa mi pod ruky dostali dve knihy Dlhého Halloweenu a začal som slintať...

 

Pevná väzba, krásny lesklý papier, úžasne dravá kresba, striedanie pestrých a tmavých farieb... K tomu účasť Jokera, Poison Ivy a mojej obľúbenej (a proporčne skvele nakreslenej) Catwoman... Okamžite som vedel, že toto je presne ten Batman, akého chcem. Navyše už po pár stranách je jasné, že Nolanove filmy sa (slušne povedané) inšpirovali práve týmto dielom Jepha Loeba a Tima Saleho.

 

Príbeh o hľadaní vraha zabíjajúceho počas rôznych sviatkov má príjemné pozadie mafiánskeho boja o nadvládu na Gotham City ako aj zaujímavý pohľad na postavu Harveyho Denta. Zošity venované jednotlivým prípadom vrážd pekne hecujú tempo a postupné objavovanie sa ďalších a ďalších známych postáv vo vás vyvolá pocit rodinnej pohody a akejsi spolupatričnosti.

 

Keď som skončil s prvou knihou, nechápal som, ako niektoré recenzie môžu čo i len trochu váhať nad udelením plného hodnotenia. Dokonca som nechápal, ako môže byť nejaký „naškrabaný“ Návrat Temného rytiera považovaný za lepší komiks. Tak som sa vrhol na druhú časť. Nebojte sa, kvalitou je zrovnateľná s prvou. Ale...

 

Postupom času si uvedomíte, že z celého Halloweenu cítiť jeho zošitovosť, jeho prílišnú rozdrobenosť na množstvo vrážd. Sledovať vraha nejakých tých šiestich mafiánov je slušná zábava, keď sa to však začne štverať k raz takému počtu zabitých, začnete mať mierny pocit stagnácie a únavy. Navyše vášmu rozpoloženiu nepomôže ani finále. Áno, vyvrcholenie má pár zaujímavých momentov a vo svojej podstate je nečakané, ale pri tom som sa nemohol zbaviť pocitu, že tvorcovia mali prílišnú snahu šokovať aj na úkor uveriteľnosti.

 

Dlhý Halloween sa oplatí mať doma minimálne pre svoju vizuálnosť, akčnosť a zaujímavo spracované vzťahy medzi postavami. Moja kritika príbehu tiež nezmení fakt, že ide o jednu z najslávnejších batmanovských kníh. Na druhú stranu ani zbožné uctievanie tohto komiksu nezmaže fakt, že Dlhý Halloween je naozaj trochu pridlhý...

 

Hodnotenie: 70%

 

Batman - Dlouhý Halloween

Nakladateľstvo: BB art + Crew

Originál: Batman - The Long Halloween

Preklad: Marek Barányi, Roman Bílek, Pavel Švanda

Formát: 27x17cm

Väzba: viaz.

Počet strán: 176 a 200

Rok vydania: 2008 a 2009

 

 

Diskusná téma: Jeph Loeb, Tim Sale: Dlouhý Halloween

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok