Najslabšie filmy roka 2012

20.01.2013 12:32

Nie som príliš veľký masochista, preto sa snažím nepozerať film, o ktorých dopredu tuším, že budú zlé. Preto aj v mojom zozname sú filmy, v ktoré som veril a sklamali ma.

John Carter: Medzi dvoma svetmi
Prekvapivo slabé. Vôbec ma to nevtiahlo. Scenár úplne zbytočne komolí zrozumiteľnosť predlohy. Princezná nie je o nič zaujímavejšia ako v céčkovom PRINCEZNÁ MARSU, napätie úplne absentuje. Úvod a záver úplne dementný, navyše som mal pocit, že pozerám ďalší diel ARTHUR A MINIMOJOVIA. V budúcnosti dám filmu ešte jednu šancu, ale na prvé pozretie ma to unudilo...

Prci, prci, prcičky: Stretávka
Prekavpivo veľa trápnych scén (predovšetkým tie Stiflerove). Horšie je, že vôbec nefunguje riešenie vzťahových problémov. Film postavený čisto na nostalgii. Nad 50% sa to u mňa nedostalo...

Útek z MS-1
Som divák, ktorý vyrastal na filmoch o prepadnutí lodí, lietadiel, ponoriek... Mám rád vesmírne stanice, mám rád dokonca aj ÚTEK Z L.A.. Útek z MS-1 ma napriek tomu sklamal. Možno je to tým, že dianie v samotnom väzení je absolútne tuctové a de facto je najmenej zaujímavou časťou príbehu. V celkovom vyznení som si želal, aby dianie vo vesmíre bola len malá epizóda úplne iného filmu, v ktorom by tvorcovia ukázali všetok svoj talent. Veď úvodná citácia MATRIXU (skok zo strechy budovy) bola vlastne geniálna a Guy Pearce ako potetovaný sympaťák ozaj prekvapil. Škoda, že prevažná časť filmu je len (príliš) ľahko stráviteľný produkt klasického francúzskeho Hollywoodu... Predošlý kraťas PREY ALONE bol iná káva...

Prometheus
Jednoduchý scenár by bol fajn v akčnom fime, ale Prometheus nie je akčný film. Vzhľadom na snahu o psychologické sci-fi je to vyslovene fiasko, kedže sú dialógy i chovanie vedcov miestami fakt húpe ("Sme na neznámej planéte, dajme si dolu prilby."). Niektoré nápady sú tam vyslovene len pre ich divácku zaujímavosť (operácia), ale nie sú dobre zapojené do zvyšku filmu. Práca s postavami slabá, čo podtrhuje neuveriteľný hrdinský záver (žeby Scottovi niekto dýchal na krk?). Tretieho a štvrtého VOTRELCA značne vylepšili predĺžené verzie, tu sa obávam, že directors cut nepomôže. Béčkový SYNDROM PANDORUM bol funkčnejší, MISIA NA MARS takmer totožne nedotiahnutá...


Zem bez zákona
Rovnako ako ma nedostala SKUTOČNÁ GURÁŽ, nedostala ma ani Zem bez zákona. Ale budem len rád, ak takéto plowesterny budú mať úspech - žánru to určite pomôže. Pri tomto filme sú skvelé všetky tie veci okolo (Hardy, Oldman, Pearce). Ale hlavný príbeh (Shia LaBeouf) je úplne tuctový a zaberá príliš veľa priestoru. Už pri PROPOSITION bol jednoduchý scenár, ale tam bol priestor na atmosféru, filozofovanie, poetiku... Ak máme príbeh zasadený do obdobia prohibície ťažko tam vkladať tieto prvky. Pár scén veľmi pôsobivých, ale film bol zbytočne napísaný takmer v rozmachu LEGENDY O VÁŠNI. Nie zlý film, ale stojí len na pár momentoch, zvyšok je nie najlepšie ukočírovaná (málo zostrihaná) vata...

Total Recall
Pekne to vyzerá, skvelými trikmi a prostredím to pripomenie MINORITY REPORT či BLADE RUNNERA. Má to však nedotiahnutý príbeh. Je to "len" akčná jazda so skvelou Kate Backinsale, kde je pôvodná zápletku o implantovaní spomienok len ako nepodstatná kulisa. Na mňa moc popcornové - podobne ako JA, ROBOT, navyše tu je niekoľko slušných hlúpostí (samotný vyťah medzi Anglickom a Austráliou je smiešny). Režisér Wiseman ukázal, že z neho niečo môže byť, scenárista Wimmer ukázal, že stráca dych... Vzhľadom na super akciu si tento film pozriem ešte raz určite radšej ako VÝPLATU či NEXT...

Expendables 2
Na jednotku to samozrejme nemá. Je to tupá rumunská báchorka, aké točí SS či JCVD aj bez veľkých prachov (scenár je vyslovene dementný). Lenže tu veľké prachy sú a hneď to vyzerá trochu živšie. Akcie nie sú moc výnimčné (takto obyčajne natočiť súboj Statham vs. Adkins je fakt umenie), finálna účtovačka Stallone vs. JCVD však stojí za to. To, čo film drží nad béčkovou priepasťou je sebazhadzujúci humor...

Macík
Len trochu vulgárnejšia verzia ALVINA A CHIPMUNKOV... Scenár je príliš klasický (voľba medzi ženou a najlepšímm kamarátom) a nerdovské vtípky tam nie sú až tak často. Zápletka s únosom mala príbeh rozšíriť, ale okrem šialeného tanca Giovanniho Ribisiho moc zaujímavého ani vtipného nepriniesla. Prestrihať, skrátiť, pridať fóry a bude to pecka...

Diskusná téma: Najslabšie filmy roka 2012

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok