Ondřej Neff: Celebrtity

15.08.2012 09:22

Ondřej Neff je ikona českej fantastiky. Prečítal som si od neho Tmu, čo je absolútna klasika, prečítal som Reparátora, čo je slušne odvedené remeslo a prečítal som si aj Tmu 2.0, čo je tak trochu zbytočná kniha (keďže je slabšia ako pôvodná verzia). Celebrity sú označované za horor, tak som bol celkom zvedavý, ako si autor s týmto žánrom podarí.

Neff písanie poňal kingovsky, čiže nadhodil základný jednoduchý konflikt (Tarantino natáča reality show) a zvyšok knihy sa venuje psychológii postáv. Priamočiary námet by inému spisovateľovi vystačil sotva na poviedku.

Celebrity hlavne z počiatku ťažia z dovolenkovej atmosféry a miernej manželskej klaustrofóbie (hlavní hrdinovia cestujú Talianskom autom). Postupne dopodrobna spoznávame ústredný pár a začíname tušiť, že tak trochu utekajú pred vlastnou minulosťou. Dovolenka má byť ich novou šancou...

V románe sa stretneme aj s postavami ako Johny Depp, Madona, Joanne Rowlingová, o ktorých vlastne ani nevieme, či sú tými, za koho sa vydávajú. Autor totiž celú dobu výborne balansuje na hrane fikcie a reality.

Prím hrá jednoznačne ústredný manželský pár, občas by som povedal, že ho je až priveľa. Kým totiž napríklad King počas svojho rozprávania odhaľuje rôzne „vedľajšie“ závažné udalosti, Neff sa sústredí len na pár malých momentov z minulosti a väčšinu času sa venuje aktuálnemu konfliktu medzi manželmi. Psychológia je fajn rozpracovávaná hlavne vďaka striedaniu uhlu pohľadu, ale v podstate sa celý čas venujeme stále tomu istému – manželia majú problém spolu vydržať a snažia sa uzmieriť.

Autor píše ako vždy úderne, stručne a sarkasticky takže aj keď sa príbeh nehýbe (v podstate sa nehýbe celú knihu), číta sa to dobre, ale som presvedčený, že Celebrity mohli byť o niečo zaujímavejšie, keby mali o sto strán menej.


65%

Diskusná téma: Ondřej Neff: Celebrtity

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok