Garth Ennis, Glenn Fabry: Thor – Vikingové

07.03.2014 19:33

Garth Ennis je kultový scenárista. Donedávna som si myslel, že nevie napísať zlý príbeh. Čítal som od neho Punishera (Na začátku), Preachera (Křižáci), Hitmana (Běsnění v Arkhamu/Deset tisíc kulek) i Bandu (Karty jsou rozdaný). A vždy šlo o skvelé veci. A potom sa mi do rúk dostal Ghost Rider – Cesta slz. A bolo to peklo. Teda takmer. Ale bola to nuda. Peklo prišlo až teraz...

Vikingov som si vybral, lebo Thora som poznal len z filmov. Hrdina zaujímavý (v hranom filme skvelo obsadený), ale príbehovo to na plátne ani DVD (Thor: Příběhy z Asgardu) nebolo nič moc. Preto som ťažko znášal, že aktuálny komiks je na tom po príbehovej stránke i stránke „obsadenia“ ešte horšie.

Banda severanov sa dostáva do súčasnosti a začnú demolovať a ovládať New York. Thor sympaticky dostáva nakladačku ako malé decko, ale tým všetko zaujímavé končí. Všetko ostatné je len tupá mlátička. Náš hrdina si vyberie pár hrdinov z minulosti (nacista, križiak, vikingská bojovníčka) a spoločne dajú vikingom na búdku...

Mierny náznak nejednoznačnosti dobra je v závere fajn, ale nič to nemení na béčkovosti celého projektu. Komiks má množstvo akcie a nekompromisnej brutality, ale nedokázal som sa s hrdinami (a už vôbec nie s likvidovanými civilistami) zžiť. Ešte aj Thor je nakreslený akosi pateticky - akoby v úplnom kontraste s chlapsky pôsobiacim Chrisom Hemsworthom z filmov.

Blbá akčná mlátička bez príbehu.

Hodnotenie: 40%

Ukážka z komiksu.

Thor - Vikingové
Scenár: Garth Ennis
Kresba: Glenn Fabry
Vydavateľstvo: Crew
Počet strán: 128 strán
Väzba: brožovaná
Rozmer: 170×260 mm
Rok vydania: 2011

Diskusná téma: Garth Ennis, Glenn Fabry: Thor – Vikingové

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok