Tom Clancy, David Michaels: Splinter Cell - Šachmat

22.07.2012 14:23

Knihy podľa počítačových hier ma nikdy nelákali. Keďže som sa však chcel konečne zoznámiť s jedným z najpredávanejších autorov, siahol som po Spliner Cell Toma Clancyho a Davida Michaelsa.

Hneď na úvod musím povedať, že si myslím že hlavička Splinter Cell slúži len na zvýšenie predajnosti, pretože tento príbeh by pokojne zapadol napríklad medzi novodobé Bondovky. Samozrejme ide o akčnejšie a armádnejšie zamerané dobrodružstvo, ale vedel by som si podľa tejto predlohy predstaviť film s agentom 007.

Špeciálny agent Tom Fisher je povolaný na novú misiu. Má zastaviť rádioaktívnu loď smerujúcu k americkému pobrežiu. Až následne zisťuje, že je to len predohra k niečomu omnoho väčšiemu, možno aj začiatok snahy o vyvolanie tretej svetovej vojny. A tak hrdina krok za krokom získava informácie a odkrýva motivácie jednotlivých postáv. Stihne navštíviť Ukrajinu, Čínu, Irán, Turkmenistan či Spojené arabské emiráty.

Kniha je písaná ako klasický americký bestseler. Zameraná na opis akcie, zaujímavých lokácií (Černobyľ, sídla boháčov) a armádnych bojových vychytáviek. Pár základných postáv je skratkovito charakterizovaných a slúžia len na podporu hlavného hrdinu, ktorého tiež spoznávame prostredníctvom jeho akčných eskapád. Vzhľadom na to, že ide o akčný triler, je hlavná postava vykreslená dostatočne (sem-tam dopomôže nejaká traumatická spomienka).

Príjemné oddychové čítanie, pri ktorom mi prekážalo asi len to, že jednotlivých misií je značné množstvo a kniha je vlastne akýsi zlepenec dopodrobna opísaných zásahov v rôznych kútoch sveta.

Ochranca od Roberta Craisa sa mi páčil asi rovnako.

70 %

 

Tom Clancy, David Michaels: Splinter Cell - Šachmat

Počet strán: 279

Vydavateľstvo: BB/art

Rok vydania: 2008